Εμπόριο ΕΕ: Η κυριαρχία του ευρώ και του δολαρίου αυξήθηκε
- Αναρτήθηκε από τον Χρήστος Βοργιάδης
- Κατηγορία Κόσμος
Τα αγαθά που εισάγονται και εξάγονται από την ΕΕ μπορούν να τιμολογηθούν σε μια σειρά νομισμάτων. Το 2022, το δολάριο ΗΠΑ ήταν το νόμισμα που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο για εισαγωγές εκτός ΕΕ με μερίδιο μισού (50%) όλων των εισαγωγών εκτός ΕΕ, ενώ το ευρώ αντιπροσώπευε το 42%.
Σύνολο δεδομένων πηγής: ext_lt_invcur
Όσον αφορά τις εισαγωγές, το μερίδιο του δολαρίου αυξήθηκε κατά 1 εκατοστιαία μονάδα (π.μ.) μεταξύ 2020 και 2022, ενώ το μερίδιο του ευρώ αυξήθηκε κατά 3 π.μ. Η ηγετική θέση του δολαρίου ΗΠΑ για τις εισαγωγές αγαθών οφείλεται εν μέρει στις μεγάλες εισαγωγές πετρελαίου, τα οποία παραδοσιακά διαπραγματεύονται σε δολάρια ΗΠΑ.
Για τις συνδυασμένες εξαγωγές των χωρών της ΕΕ, το ευρώ ήταν το πρώτο νόμισμα που αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ (49%) όλων των εξαγωγών εκτός ΕΕ, ενώ το δολάριο ΗΠΑ αντιπροσώπευε λιγότερο από το ένα τρίτο (32%). Το μερίδιο τόσο του ευρώ όσο και του δολαρίου αυξήθηκε κατά 2 π.μ. μεταξύ 2020 και 2022.
Τελευταία άρθρα από τον/την Χρήστος Βοργιάδης
- Εκδήλωση Ιατρικού Συλλόγου Ημαθίας με θέμα: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ ΝΑΝΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ
- Δυναμική η φετινή συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη BEYOND Expo 2026
- Οι «μικροί» που βρέθηκαν στην «πρώτη» του ΠΑΟΚ
- ΥΠΑΑΤ: 44,7 εκ. € για σύσταση ομάδων παραγωγών
- Ο Μαργαρίτης Σχοινάς στο Μέτσοβο για τη δεύτερη συνεδρίαση του Εθνικού Διαλόγου για τη νέα ΚΑΠ και το μέλλον του πρωτογενούς τομέα











